Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2019, 10:34   #1301
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
was het niet Renault die het contract presenteerde dat je bij aankoop van een EV ook vier weken per jaar kosteloos een diesel kan gebruiken?

ik vond dat een interessant concept.
Nissan Leaf deed ook zoiets (toen ze nog kleine accupacks hadden, en sowieso minder laadpunten als vandaag)

Naja Nissan en Renault dat is een alliantie.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 september 2019 om 10:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 11:38   #1302
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
was het niet Renault die het contract presenteerde dat je bij aankoop van een EV ook vier weken per jaar kosteloos een diesel kan gebruiken?

ik vond dat een interessant concept.
Is een concept dat ik aan het bekijken ben voor de firmawagens van het bedrijf waarvoor ik werk. Dieselwagen 3 weken per jaar, minstens een half jaar op voorhand te reserveren.

Ik bots nog steeds op redelijk wat weerstand, wat ik niet verwacht had. Nogal wat verdeeldheid binnen het bedrijf en ik wil ook geen half werk doen eigenlijk. Ofwel maken we de omslag, ofwel helemaal niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 11:44   #1303
Anna List
Secretaris-Generaal VN

Anna List's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Is een concept dat ik aan het bekijken ben voor de firmawagens van het bedrijf waarvoor ik werk. Dieselwagen 3 weken per jaar, minstens een half jaar op voorhand te reserveren.

Ik bots nog steeds op redelijk wat weerstand, wat ik niet verwacht had. Nogal wat verdeeldheid binnen het bedrijf en ik wil ook geen half werk doen eigenlijk. Ofwel maken we de omslag, ofwel helemaal niet.
maak daar vier weken van (1 week ski en 3 weken zomer) en vier maand op voorhand reserveren, zou de weerstand dan niet minder zijn?

ttz bevraag waarover die weerstand gaat hé...

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 september 2019 om 11:45.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 11:48   #1304
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maak daar vier weken van (1 week ski en 3 weken zomer) en vier maand op voorhand reserveren, zou de weerstand dan niet minder zijn?

ttz bevraag waarover die weerstand gaat hé...
Eigenlijk maakt die diesel terbeschikkingstelling niet veel uit. Die weerstand blijft komen op het rijbereik, los van die reisweken. Vooral vertegenwoordigers overschatten hun dagelijkse km'ers heb ik zo het idee. Als ik hen daar attent op maak, geloven ze mij precies niet. De "mannen van finance" kunnen alles bewijzen met hun cijferkes
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 11 september 2019, 11:51   #1305
Anna List
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk maakt die diesel terbeschikkingstelling niet veel uit. Die weerstand blijft komen op het rijbereik, los van die reisweken. Vooral vertegenwoordigers overschatten hun dagelijkse km'ers heb ik zo het idee. Als ik hen daar attent op maak, geloven ze mij precies niet. De "mannen van finance" kunnen alles bewijzen met hun cijferkes

dan pak je er toch eens de werkelijke routes en kms bij van de grootste roeptoeter onder die weerstand mannen? ...

of marcheert dat zo niet? diplomatie is nooit mijn ding geweest.
Oud 11 september 2019, 12:00   #1306
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dan pak je er toch eens de werkelijke routes en kms bij van de grootste roeptoeter onder die weerstand mannen? ...

of marcheert dat zo niet? diplomatie is nooit mijn ding geweest.
Het bedrijfswagenpark is een onderdeeltje van onze kostenstructuur. Een onderdeeltje dat niet extreem groot is en eentje waarvan ik momenteel niet bereid ben om een strijdpunt van te maken. Het is dus niet meteen een kwestie van diplomatie, maar eentje van prioriteiten. Ik vermoed dat dit bij vele bedrijven in onze sector/regio zo is.

Laatst gewijzigd door fox : 11 september 2019 om 12:02.
Oud 11 september 2019, 12:19   #1307
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bedrijfswagenpark is een onderdeeltje van onze kostenstructuur. Een onderdeeltje dat niet extreem groot is en eentje waarvan ik momenteel niet bereid ben om een strijdpunt van te maken. Het is dus niet meteen een kwestie van diplomatie, maar eentje van prioriteiten. Ik vermoed dat dit bij vele bedrijven in onze sector/regio zo is.
Hoe zit het met de herverkoopwaarde? Dat is toch nog een grote onzekerheid. Gaan mensen de batterijen nog vertrouwen?
Zie ook tweedehandslaptops.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 september 2019 om 12:19.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 12:49   #1308
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hoe zit het met de herverkoopwaarde? Dat is toch nog een grote onzekerheid. Gaan mensen de batterijen nog vertrouwen?
met een oude nissan leaf kon je met moeite naar bxl pendelen, je waart beter om op het werk al op te laden
Oud 11 september 2019, 13:05   #1309
Tavek
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
met een oude nissan leaf kon je met moeite naar bxl pendelen, je waart beter om op het werk al op te laden
28 kWh en aangezien geen BTM een degradatie om u tegen te zeggen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 13:17   #1310
Anna List
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nu ja, dat zal wel een goed inschatting zijn.

puur economisch is het privé nog altijd compleet absurd om EV te gaan, dat zal het voor een bedrijf ook nog wel een tijdje zijn (tenzij je aan 120% kan afschrijven, maar dat is ook al niet meer dacht ik).
Oud 11 september 2019, 13:46   #1311
Tavek
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

puur economisch is het privé nog altijd compleet absurd om EV te gaan, dat zal het voor een bedrijf ook nog wel een tijdje zijn (tenzij je aan 120% kan afschrijven, maar dat is ook al niet meer dacht ik).
Bij de grotere luxewagens is een EV nu reeds goedkoper dan een ICE.

Mijn buurman heeft de berekening gemaakt van de kost/km voor zijn e-tron ivg met vergelijkbare SUV's en de wagen was significant goedkoper.

Hij heeft wel een zware overcapaciteit aan zonnepanelen (gezet toen er nog GSC's waren) waardoor zijn energiekost de facto 0 is in die berekening....
Oud 11 september 2019, 14:12   #1312
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wij leasen onze wagens. Ik weet niet hoe hoog ze de restwaarde inschatten na X aantal km'ers.
Oud 11 september 2019, 14:14   #1313
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat is het zelfs nooit echt geweest. Die extra 20% was eerder een uitstel van belastingen, maar goed. Vanaf volgend jaar is het gewoon 100%, maar het is wel zo dat dieselbakken minder aftrekbaar zullen zijn dan nu het geval is. In de praktijk wordt het dus interessanter om EV te gaan dan nu het geval is. Deze maatregel wordt zelfs toegepast voor wagens die nu reeds ingeschreven zijn.

Doordat we ook ons produktie apparaat efficienter gemaakt hebben en ook een stuk naar een andere vestiging hebben gebracht, produceren we nu ook een overschot aan energie op de hoofdzetel...Ergo, thuisbatterij installeren, elektriciteit tanken op het werk en savonds via uw wagen op de batterij steken en voldoende overhouden om weer op het werk te geraken.

Laatst gewijzigd door fox : 11 september 2019 om 14:18.
Oud 11 september 2019, 14:33   #1314
Tavek
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is het zelfs nooit echt geweest. Die extra 20% was eerder een uitstel van belastingen, maar goed. Vanaf volgend jaar is het gewoon 100%, maar het is wel zo dat dieselbakken minder aftrekbaar zullen zijn dan nu het geval is. In de praktijk wordt het dus interessanter om EV te gaan dan nu het geval is. Deze maatregel wordt zelfs toegepast voor wagens die nu reeds ingeschreven zijn.

Doordat we ook ons produktie apparaat efficienter gemaakt hebben en ook een stuk naar een andere vestiging hebben gebracht, produceren we nu ook een overschot aan energie op de hoofdzetel...Ergo, thuisbatterij installeren, elektriciteit tanken op het werk en savonds via uw wagen op de batterij steken en voldoende overhouden om weer op het werk te geraken.
Dat kan werken. Efficientie van dat proces is relatief hoog.
Oud 11 september 2019, 16:23   #1315
chris k
Gouverneur

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
1078 km aan 37,2 kmh gemiddeld.

Je ziet dat je serieus ver kunt komen als je trager rijdt.

Een EV in fileverkeer hoeft dus geen schrik te hebben (of een omleiding via trage wegen)

oeps dat record is gebroken en is nu 1.128 km:

https://www.teslarati.com/tesla-mode...world-records/
Zot ....er is een minimum snelheid op autowegen.

En gemiddelde snelheid 37,2 km/u .....een Tesla is dus trager dan een slak.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 16:27   #1316
chris k
Gouverneur

chris k's schermafbeelding

Standaard

Gocar had een "kona electric" op test ....lees die eens en die heeft een groot rijbereik ....theorie en praktijk is nog steeds een groot verschil .

En de kona geraakt op papier verder dan de boeren Tesla.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 16:32   #1317
dpg
Perm. Vertegenwoordiger VN

dpg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht

Werkmens gaat blij zijn.

Vlaamsch nationalisten zijn uitschot !!
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 18:38   #1318
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

een cabrio EV hadden we tot nog toe alleen SmartEQ
en nu komt er deze cuty

https://caricecars.com/#top
Oud 11 september 2019, 18:51   #1319
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een cabrio EV hadden we tot nog toe alleen SmartEQ
en nu komt er deze cuty

https://caricecars.com/#top
Leuk autootje.

De Nederlanders mag je niet onderschatten.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2019, 18:54   #1320
Tavek
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht

Euh, recent nog eens op een Belgische autobaan geweest ?

Er is een minimumsnelheid ja, en die is 0 m/s.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be